210 7643187Τηλέφωνο Επικοινωνίας - 210 7649008Τηλέφωνο Διευθυντή

Εκπαιδευτική Εκδρομή στο CERN

ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΤΡΑΗΜΕΡΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΟΜΑΔΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ / ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ Α ΚΑΙ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΤΟ CERN

Η εκπαιδευτική εκδρομή της Α και Β Λυκείου πραγματοποιήθηκε στην Ελβετία και Γαλλία από 13 Μαρτίου έως και 16 Μαρτίου. Συμμετείχαν 44 μαθητές και 4 συνοδοί εκπαιδευτικοί.

Την 1η ημέρα Τετάρτη 13-03-2024, συγκεντρωθήκαμε στο χώρο του σχολείου, επιβιβαστήκαμε σε πούλμαν και αναχωρήσαμε 6:15, με προορισμό το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Επιβιβαστήκαμε σε αεροπλάνο της Swissair, αναχωρήσαμε 9:10 και προσγειωθήκαμε στο αεροδρόμιο της Ζυρίχης στις 11:30. Επιβιβαστήκαμε σε πούλμαν και αναχωρήσαμε με προορισμό τη Λουκέρνη. Φθάνοντας εκεί περιηγηθήκαμε στην Παλιά Πόλη με τις χρωματιστές προσόψεις σπιτιών, το Δημαρχείο, την ξύλινη σκεπαστή γέφυρα Κάπελ Μπρούκε με 120 πίνακες ζωγραφισμένους σε ξύλο και το μοναστήρι των Φραγκισκανών. Μετά την περιήγηση αναχωρήσαμε για το Αννεμάς, όπου και δειπνήσαμε στις 19:00 σε τοπικό εστιατόριο. Μεταφερθήκαμε 21:30 στο ξενοδοχείο μας στο Αννεμάς, τακτοποιηθήκαμε στα δωμάτια μας, μαθητές και καθηγητές συνοδοί, όπου και διανυκτερεύσαμε.

Τη 2η ημέρα, Πέμπτη 14-03-2024, 8:00-9:00 προγευματίσαμε στο ξενοδοχείο και στις 9:00 αναχωρήσαμε για να επισκεφθούμε τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Πυρηνικών Ερευνών CERN, για το προγραμματισμένο μας ραντεβού στις 10:00. Οι μαθητές παρακολούθησαν σε αμφιθέατρο διάλεξη στην αγγλική γλώσσα, στην οποία συμμετείχαν σε διαδραστικές δράσεις, ώστε να κατανοήσουν τον τρόπο κατασκευής και λειτουργίας των ανιχνευτών. Στη συνέχεια οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν σε αίθουσες ειδικά διαμορφωμένες, ώστε μέσω ειδικών προγραμμάτων προσομοίωσης  να κατανοήσουν θέματα όπως η δημιουργία του σύμπαντος (Bing Bang), η επιτάχυνση και σύγκρουση πρωτονίων με σκοπό την παραγωγή υποατομικών σωματιδίων και η επιτάχυνση αυτών, ώστε να χρησιμοποιηθούν σε ποικίλες εφαρμογές. Επίσης παρακολούθησαν βίντεο σχετικό με το bing bang και προσομοίωση VR (Virtual Reality) σχετικά με τη λειτουργία των ανιχνευτών. Επισκεφθήκαμε το εστιατόριο του κέντρου, όπου οι μαθητές γευμάτισαν ελαφρά και αναχωρήσαμε με προορισμό τη Γενεύη, την ειρηνική πρωτεύουσα του κόσμου, την ευρωπαϊκή έδρα των Ηνωμένων Εθνών. Βρεθήκαμε μπροστά στο Λουλουδάτο Ρολόι, που συμβολίζει την μακρόχρονη ελβετική παράδοση στην ωρολογοποιΐα. Παρατηρήσαμε κατά τη διάρκεια της περιήγησης το τεράστιο συντριβάνι Jet d Eau, καθώς και την Παλιά Πόλη της Γενεύης με τον Καθεδρικό ναό του Αγίου Πέτρου, σκαρφαλωμένη ψηλά στην αριστερή όχθη του Ροδανού ποταμού. Το απόγευμα στις 19:00 επιστρέψαμε στο Αννεμάς, όπου και δειπνήσαμε σε τοπικό εστιατόριο και 21:30 έγινε η επιστροφή και η διανυκτέρευση στο ξενοδοχείο.

Την 3η ημέρα Παρασκευή 15-03-2024, αναχωρήσαμε για Λωζάνη στις 9:00. Επισκεφθήκαμε τους εξωτερικούς χώρους του Ολυμπιακού Μουσείου. Στη συνέχεια κάναμε παραλίμνια βόλτα γύρω από τη λίμνη Λεμάν και στη συνέχεια ανεβήκαμε στην παλιά πόλη όπου είδαμε το πάρκο ΜονΡεπό, το Μέγαρο Ριπόν, το σπίτι όπου έζησε ο Ζαν-Ζακ Ρουσσώ και τον Καθεδρικό ναό. Συνεχίσαμε την περιήγησή μας στα κοσμοπολίτικα θέρετρα Βεβέ και Μοντρέ, τα οποία είναι χτισμένα στις όχθες της λίμνης Λεμάν. Στο Βεβέ, είδαμε και φωτογραφήσαμε το άγαλμα του Τσάρλι Τσάπλιν, ο οποίος πέρασε τα τελευταία χρόνια της ζωής του σε αυτό το πανέμορφο ησυχαστήριο και το τεράστιο ατσάλινο πιρούνι 8 μέτρων που είναι καρφωμένο στον πυθμένα της λίμνης. Στο ειδυλλιακό Μοντρέ, είδαμε και φωτογραφήσαμε το άγαλμα του τραγουδιστή των Quenn, Freddy Mercury, και θαυμάσαμε το κάστρο Chillon που έχει αποτελέσει πηγή έμπνευσης ως κάστρο του πρίγκιπα Έρικ στην ταινία Μικρή Γοργόνα, το οποίο βρίσκεται στα περίχωρα του αριστοκρατικού θέρετρου. Τελευταίος σταθμός της ημέρας στις 19:30, το Yvoire, ένα γραφικό πετρόχτιστο χωριό στη λίμνη της Γενεύης. Επιστροφή 21:00 στο Αννεμάς. Δείπνο σε τοπικό εστιατόριο και διανυκτέρευση.

Την 4η ημέρα Σάββατο 16-03-2024, μετά το πρωινό αναχωρήσαμε στις 7:00 από το ξενοδοχείο και 9:00 φθάσαμε στη Βέρνη, την πρωτεύουσα της Ελβετίας, που είναι χτισμένη στις όχθες του ποταμού ¶αρ. Στην περιήγηση είδαμε τον Πύργο των Ρολογιών με το ωρολογιακό κουκλοθέατρο, τον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Βικεντίου και το κτίριο που στεγάζει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Σταματήσαμε κάτω από το σπίτι όπου έζησε ο Αϊνστάιν και κάναμε βόλτα στο κέντρο της πόλης. Στη συνέχεια αναχωρήσαμε για τον τελευταίο προορισμό μας τη Ζυρίχη, όπου είδαμε τον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Πέτρου, την εκκλησία Φραουμίνστερ, το Δημαρχείο, το πάρκο Ρίτερ και καταλήξαμε στην περίφημη Μπανχοφστράσε (λεωφόρος των μεγάλων τραπεζών), κάτω από την οποία βρίσκονται τα χρηματοκιβώτια όλων των τραπεζών της Ζυρίχης. Στη συνέχεια με το πούλμαν μεταφερθήκαμε στο αεροδρόμιο της Ζυρίχης, όπου και επιβιβαστήκαμε στο αεροπλάνο για την πτήση των 17:45 της Swissair προς Αθήνα.

Εκπαιδευτικοί στόχοι της εκδρομής

Ο κεντρικός στόχος : Να έρθουν οι μαθητές μας σε επαφή με το πεδίο της σύγχρονης επιστήμης γνωρίζοντας από κοντά τον χώρο εργασίας ενός παγκοσμίου φήμης εργαστηρίου ερευνών φυσικών επιστημών και πληροφορικής, αλλά και τους ίδιους τους ερευνητές και τους επιστήμονες που ασχολούνται στο χώρο αυτό με ερευνητικά προγράμματα της Φυσικής των Στοιχειωδών Σωματιδίων. Το προσδοκώμενο αποτέλεσμα ήταν να ενημερωθούν για την προσπάθεια επιστημόνων από πολλούς κλάδους των θετικών επιστημών που στοχεύουν να ανακαλύψουν τα μυστικά του Σύμπαντος και να εμπλουτίσουν την γνώση τους στην ανάπτυξη εφαρμοσμένων τεχνολογιών σε πολλούς τομείς.
Οι επιμέρους στόχοι:
    • Η ανάπτυξη της αίσθησης ότι οι μαθητές ανήκουν στην ευρωπαϊκή – παγκόσμια κοινότητα, μέσα στην οποία συντελούνται οι επιστημονικές ανακαλύψεις
    • Η διεύρυνση της γνώσης σχετικά με την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών στις θετικές επιστήμες.
    • Η προσπάθεια καλλιέργειας κλίματος ομαδικότητας και συνεργασίας στην προσπάθεια υλοποίησης πανανθρώπινων σκοπών
    • Η χρήση ξένων γλωσσών και η ανάπτυξη γλωσσικής επικοινωνίας και έκφρασης με πολίτες άλλων κρατών που επίσης επισκέπτονται το ερευνητικό κέντρο.
    • Η ανάπτυξη της γνώσης για άλλες κουλτούρες, διαφορετικό τρόπο ζωής και σκέψης, καθώς και η δημιουργία κλίματος σεβασμού σε αυτές.
    • Η ανάπτυξη εξωστρέφειας των μαθητών της κοινότητας, ώστε να διευρυνθούν οι ορίζοντές τους, ο τρόπος σκέψης τους και να προετοιμάζονται σταδιακά τα επόμενα χρόνια, να αποτελέσουν ενεργά μέλη της παγκόσμιας κοινότητας ως πολίτες του κόσμου.
Οι στόχοι επιτεύχθηκαν σε ικανοποιητικό βαθμό μέσα από την συμμετοχή των μαθητικών με βιωματικό τρόπο στο μαγευτικό κόσμο των φυσικών επιστημών.    

 
Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας